• 2019-01-13

Han vinner det första Blåsmusikpriset
    Klarinettisten Magnus Holmander har tagit hem förstaplatsen i den stora finalen av tävlingen Blåsmusikpriset 2019. Han vinner därmed en lång rad solistframträdanden med landets professionella blåsorkestrar. Finalen avgjordes på söndagen i en välfylld Berwaldhallen med Arméns Musikkår och deras musikdirektör Andreas Hanson.

• 2019-01-10

Två dagar kvar till Blåsmusikpriset
    Tävlingen Blåsmusikpriset avgörs den 13 januari 2019 kl 15.00 i Berwaldhallen med Arméns Musikkår som finalorkester. Tävlande är Johan Söderholm, slagverk, Jonathan Goodwin, trobon och Magnus Holmander, klarinett.

• 2018-12-17

Musikaliska akademien antar etisk policy
    Kungl. Musikaliska akademiens styrelse antog den 13 november 2018 en ny etisk policy som ska tydliggöra ansvarsförhållanden, jäv och liknande frågor till stöd för akademiens ledamöter, kanslipersonal, arvoderade juryledamöter och andra till akademien knutna personer.