Publicerad: 2024-03-07

Vi söker producent

Vikariat med möjlighet till provanställning • Vi söker nu en producent/projektledare som vill förverkliga och genomföra projekt, idéer och evenemang inom ramen för Kungl. Musikaliska Akademiens breda verksamhet. Ansök senast 31 mars 2024.

Ansvarsområden

• Planera och leda arbetet med akademiens aktiviteter, bland annat: högtidssammankomster, seminarier, pristagarkonserter, nationella tävlingar
  • Verka fördragande och sekreterare i akademiens programråd
  • Ansvara för och föreslå program och arrangemang inom ramen för akademiens verksamhetsplanering, under ledning av akademiens ständige sekreterare

Krav

• Åtminstone fem års erfarenhet som producent/projektledare
  • Mycket god kännedom om konstmusik, jazz och folkmusik förutsätts
  • Vana av att förhandla och sluta avtal med artister, konserthus, mediebolag etc.

Meriterande

• Kunskap och engagemang i aktuella musikpolitiska frågor
  • Kunskap om digital kommunikation inkl. sociala medier, och kompetens i video- och fotoredigering

Tjänsten
Uppdraget är på 50% med tillträde under våren, och med möjlighet till provanställning från hösten 2024. Arbetsplats på akademiens kansli, Blasieholmstorg 8, Stockholm. Flexibla arbetstider. Lön efter överenskommelse.

Ansökan
Ansök om tjänsten senast 31 mars 2024, urval och intervjuer sker löpande. Vi prioriterar mångfald i personalstyrkan. Skicka ansökan med personligt brev och CV samt minst två referenser till Akademiens ständige sekreterare Fredrik Wetterqvist på adm@musikaliskaakademien.se

Kontaktperson: Fredrik Wetterqvist 070-889 55 84

Om organisationen
Kungl. Musikaliska Akademien är en fristående institution som förenar tradition med ett aktivt engagemang i dagens musikliv. På kansliet på Blasieholmstorg 8 arbetar 17 personer med bland annat akademiens stipendieverksamhet, projekt, forskning och ekonomi. Akademien har till ändamål att främja tonkonsten och musiklivet. Den ska följa utvecklingen inom det svenska och internationella musiklivet, ta initiativ för att gagna musikkulturen samt på musikens skilda områden stödja utbildning, forskning och konstnärligt utvecklingsarbete.

Bild från akademiens seminarium om Naumanns opera Gustaf Wasa i Riddarhuset 2023, med bland andra sopranen Elin Rombo. Foto: Elias Söderström-Aupeix

Kontaktperson:
Fredrik Wetterqvist